Niet te filmen!

Hallo allemaal,

Kennen jullie het progamma kannietwaarzijn? Daar laten ze met humor verhalen zien en horen die mensen echt zijn overkomen. Dat wat ik nu ga schrijven past in dat progamma. Het wordt een lang verhaal en de ogen zullen uit je kassen rollen! Laat ik eerst dit zeggen….steeds vaker merk ik dat een computer heilig is voor een bedrijf. De mens of klant is een nummer. De computer heerst. De computer zegt…dat staat nu eenmaal in ons systeem, en noem maar op. Dat apparaat praat niet en doet geen moer als er niet een progammeur wat in gezet heeft. Begrijpt u dat bedrijf? Heel goed. Een nieuwe computer is gewoon een leeg omhulsel! En dan nog wat….

Ik ben enquetrice geweest en deed oa. klanttevredenheidsonderzoeken. Ja ik werkte met een computer. Ja ik las tekst van het beeldscherm. Ja ik was best een goeie in dat werk. Echter!…het ligt niet alleen aan de enquetrice of een onderzoek goed verloopt, maar ook aan de maker van het script. Een maker kan het zo maken dat het klinkt of je voorleest, maar als het een goeie is, dan klinkt het net of wij in dat werk niet voorlezen, maar het uit het hoofd vertellen. Ik had eens een IT onderzoek. Geen bal snapte ik van wat ik daar las. Waar gaat dit over? Ik dacht: dit wordt niks. Het was ook nog een lang onderzoek. Maar de mensen die je aan de telefoon kreeg, wisten wel waar jij het over had. En zo gebeurde het dat een IT’er zei tegen mij: complimenten mevrouw….u heeft er erg veel verstand van. Grijnzzzzzzzzzzz ik wist niet eens wat alles was. 🙂 Complimenten dus voor de scriptmaker en niet voor mij. Dit ter info om wat ik ga schrijven duidelijk te maken.

En dan nu….

De klantenservice van de zorgverzekeraar. Duidelijk is het mij….slecht script….voorgelezen….slechte enquetrice…robotmevrouw die niet naar de klant luistert! Ziezo! Wat was er nu gebeurd? Ik kreeg aanmaningen en zelfs incasso kosten terwijl ik keurig iedere maand een bedrag betaalde. Het ging over een bedrag van meer dan 400 euro voor de eigen bijdrage. Dat kan ik niet ophoesten; wel in termijnen en dat mocht. Niks aan de hand denk je dan. Het was mij telefonisch medegedeeld. Bij het overmaken vermelde ik ook telkens de termijn. Bijv. 2e termijn van 8.

Ik dus bellen. Mevrouw Robot neemt op. Waarmee kan ik u van dienst zijn? Ik vertelde over de aanmaningen, maar dat ik wel had betaald. Heeft u een betalingsregeling aangevraagd? Nee….men zei mij dat telefonisch, dat dat kon. Heeft u ons een machtiging gegeven? Nee ik maak het zelf handmatig over, omdat op onze rekening geen automatische machtiging mag worden afgegeven. AHA….en toen kwam het voorleesscript er aan te pas en ging mevrouw Robot als een speer. Het zit zo mevrouw….ons systeem geeft alleen een betalingsregeling aan als u een machtiging op geeft. Andere mogelijkheden zijn er niet. En kunt u in uw systeem wel zien of er geld van mij is binnengekomen? Ja hoor zegt mevrouw dood leuk maar ons systeem herkent het niet. Jaaaaaaa….het systeem is heilig en ook ons beleid is heilig bleek later. Kom niet aan het heiligste aller heiligen als een systeem ( lees computer ) of aan een beleid. En voor de 2e keer draait ze het script af wat in het systeem staat over betalingen. Men vergeet dat het mensenwerk blijft en dat dat kreng door een mens is ingeprogammeerd! Wat je er in zet kun je er ook uit halen, of je voegt er iets aan toe!

Inmiddels wordt ik goed pissig! Ik onderbreek mevrouw Robot bij de derde keer dat ze dat kl*te script voor leest. Zou u eens even naar mij willen luisteren? Ja hoor. Weet u wel wat u zegt? En vrolijk draait ze voor de derde keer haar script af over betalingen. Toen ging ik door het lint! Ik bleef beleefd. Ik zei keihard: LUISTER NU EENS NAAR MIJ!  U wilt mij dus vertellen ( heb ik hier nog niet geschreven, maar doe ik nu; is het script ) dat HET SYSTEEM vrolijk aanmaningen en incassokosten uit blijft spugen, omdat hij mijn wijze van betalen niet herkent, en wel het geld incasseerd? Ja zegt ze vrolijk. U begrijpt het nu eindelijk. En toen werd ik vals! Madam….mijn SYSTEEM betaald elke maand aan uw bedrijf een bedrag,en ondanks dat ik betaal moet ik aanmaningskosten betalen? Ja zo is het zei ze. Ik zal u eens wat vertellen….u begrijpt niet waar u het over hebt en leest stomweg de tekst op van uw SYSTEEM, en u luistert niet naar de klant. Nog 1x dan: luister nu….mijn SYSTEEM betaald keurig iedere maand een bedrag, en mijn BELEID is dat ik het verdom om incassokosten te betalen terwijl ik keurig betaal. IS DAT DUIDELIJK!? Ehm….mevrouw….( Ik ) Laat maar….jullie horen nog van mij; goedenmiddag!

En op hun site heb ik een weg gevonden om de klantenservice te omzeilen, dus die krijgen vrijdagmiddag een mail waar de honden geen brood van lusten, en ik zal ze eens goed het weekend verpesten met hun robottantes, systeem en beleid!

Anas wenst jullie vast een fijn weekend en een hele goeie week toe. Helaas wordt het minder met het weer, maar ach….er zullen vast nog wel zonnige dagen komen dit jaar 🙂

groetjes Anas

Advertentie
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

4 reacties op Niet te filmen!

  1. Marjon (Uitgelezen) zegt:

    Oooh dat is zooooooo erg, daar krijg je een houten kop van. Je komt gewoon niet verder. Ze kunnen wel luisteren, maar doen het gewoon niet. Ze zijn niet betrokken bij het bedrijf of zijn klanten. Waardeloos!

    Ik wens je heel veel succes en een fijn weekend!

    Liefs, Marjon.

  2. Anas vertelt zegt:

    Jij ook een fijn weekend! Ja het is echt shit. Er wordt niet geluisterd en je bent blijkbaar maar een nummer. Pffffffff echt balen hoor.

    groetjes Anas

  3. aeranaan zegt:

    Zo leuk herkenbaar. Gelukkig heb ik bij een ziektekostenverzekeraar gewerkt en ben redelijk op de hoogte van de werkwijze.
    Het vervelende is wel dat je er steeds achteraan moet.

  4. Anas vertelt zegt:

    Ik heb weinig geduld maar voor dit soort akkefietjes heb ik oeverloos geduld en vlieg ik op de barricaden! Onder het mom : don’t fu*ck with the Anas! Try me! We zullen eens zien wie het langer vol houdt. Goed weekend samen!

    groetjes Anas

Reacties zijn gesloten.